Bank Negara Malaysia, Cek Dan Aku..

Mungkin ramai antara korang yang tau pasal cek tapi tak pernah pakai, atau tak pernah dapat, atau kedua2nya sekali..

Tapi pada korang yang tau, sekarang ni Bank Negara Malaysia nak pakai sistem baru supaya penjelasan cek dapat dipercepatkan kepada satu hari clearing.. Biasanya kalau korang deposit cek, amik masa 3 hari baru korang dapat duit kan? Tapi skang kebanyakkan bank dapat clearkan cek 1 hari je..

Tapi… Agak2 korang.. Boleh ke dapat duit tu dalam 1 hari?

BOLEH BLAHHH…!!!!

Kenapa aku cakap camtu? sebab kepada sesape2 yang ada akaun Maybank, RHB, CitiBank dan Bank Islam, cek2 korang semua aku yang proses kan.. Tu laa keja aku..

Dan aku secara terang2 nak bagitau korang, Apa yang Bank Negara tu tulis dalam surat khabar lama tu tak betul.. Mana boleh korang nak dapat duit dalam masa 1 hari je? Kalau korang deposit cek tu pukul 2.30 petang kat Maybank, korang boleh dapat duit malam tu jugak? Paling kurang pon korang dapat duit tu esok malam pukul 12.01 tgh malam.. Maknanya, kalau korang deposit cek ari Isnin, korang dapat duit hari Rabu.. So, tu kira satu hari ke? Hmmm….

Anyway, saje je aku nak membuang masa menulis kat sini.. Lama sangat aku tak spend time kat blog aku ni.. Rindu plak kat kawan2 aku dalam ni..

Ohh.. To IXORA, Happy Belated Birthday..

~ oleh Rizwan di Jumaat, Jun 6, 2008.

7 Respons to “Bank Negara Malaysia, Cek Dan Aku..”

  1. Wish lambat kena bagi hadiah~ hahahaha
    anyway,thank you ye🙂

  2. satu hari tu dikira pada hari yg same atau dalam perkiraan 24 jam jgak??heh

  3. Kalau ikut sokabar, 1 hari tu dalam hari yang sama.. Tapi kompem tak boleh buatnyer.. Kalau 24 jam tu mungkin boleh tapi bagi aku mustahil.. Unless kalau Bank kerja 24 jam gak laa.. Boleh lawan 7 eleven..

  4. bunyi macam besst, tp realiti nya ENTAH..

  5. owh..mungkin dalam perkiraan 24 jam waktu bekerja kot..heheh

  6. wei, palsukan cek petronas untuk haku dalam tiga pat juta boleh? ahaha..

  7. Bolehh..!!! Wahh… pandai ko tau nak pakai akaun petronas ek sifu..?

Tinggalkan Jawapan

 
