Hindraf..Yeennadeyyy..!!! Poodahh Chaiitt..!!

Adakah logik untuk korang mendapat $ 1 juta dalam sekelip mata? Inilah yang Hindraf cuba dapatkan dari pihak kerajaan British dalam keterangannya “Kami dibawa ke Malaysia dan dieksploitasikan selama 150 tahun..”

Hah..? 150 tahun? Dey macha..Sudah 150 tahun baru lu orang mau kecoh ka? Kamon laa..Benda sudah lepas..Lu orang sudah duduk sini lama..Lagi mau bising ka? Tak mau duduk sini kasi pindah balik lu punya negara laa..!!!!

Aku respek kat BERSIH sebab mengadakan perhimpunan aman untuk menuntut pilihanraya adil yang AKAN DATANG…

Aku tak respek langsung kat Hindraf sebab mengadakan perhimpuan yang ntah aman ke tak sebab menuntut untuk apa yang terjadi kat diorang 150 tahun YANG DAH LEPAS..!!!

Kalau korang nak sokong Hindraf, lantak korang laa..Bagi aku, perhimpunan Hindraf ni takde makna langsung..Yang aku pelik, lepas perhimpunan BERSIH diadakan, baru laa Kelly NG ni sibuk nak buat perhimpunan aman gak..Deyy kamon laa..Jangan laa jadi copycat..

Sebenarnya aku malas nak tulis entri ni, tapi disebabkan ape yang aku nampak dan lalui malam sebelum perhimpunan Hindraf ni, buat aku nak tulis gak..

Malam tadi ( yakni malam sebelum perhimpunan Hindraf ) aku pergi laa ke rumah kawan aku kat ampang..Disebabkan Hindraf yang kecoh ni, sepanjang jalan dari ampang nak menuju ke KLCC penuh dengan road block..Biasa laa kalau road block, jalan jem laa kan?

Bile aku lalu di depan kedutaan British tu, aku nampak banyak gile polis ngan FRU standby kat situ..Dan jalan di situ menjadi gelap walaupun aku dah pasang highlight. Hitam sungguh dipenuhi dengan warna kehitaman..!! Punya laa ramai penyokong Hindraf dah berkumpul kat situ.. Cehh..ingatkan lampu jalan takde..So, aku teruskan perjalanan ke KLCC..

Aku tak kesah laa kalau diorang nak berkumpul pun, tapi jangan laa kecoh..Aku terkejut bila aku lalu depan KLCC, ramai penyokong Hindraf membaling botol arak ke atas jalan raya..( Kita semua pernah tengok botol arak kan? ) Aku terpaksa mengelak ketepi ketengah takut kalau tayar aku pancit terkena serpihan kaca.. Kalau kena, dah satu keja aku nak tukar tayar baru..Kalau murah takpe gak..Satu tayar dah beratus2 ringgit..

“Deyy macha..!! Yeennaa daa? Apasal nak baling botol pulak? Bodoh ka? Lain kali duduk tengah jalan biar saya langgar..Mati, habis cerita.. ” Itu yang sempat aku jerit kat diorang..

Kalau dah dasar Kelly Ng, kecoh nombor satu..

Dan dari luar KLCC tu, aku nampak ramai Hindraf kat situ, melepak menunggu untuk perhimpunan tu..Tapi dari apa yang aku nampak, rasa2 nya diorang tu bukan penduduk asal Malaysia..Nampak macam pendatang haram pun ada..

Tapi takleh salahkan aku gak..Sebab bentuk rupa diorang yang memang penduduk asal ngan yang datang secara haram dari India nampak lebih kurang je..Muakakakaka..

Hisshhh..Ntah laa..Malas laa aku nak cerita pasal diorang ni..Takde otak langsung..

Kepada korang yang marah dengan entri aku ni, lantak korang laa..Yang aku tau, takde masa nyer pihak British nak bayar saman tu..Apa, Hindraf tak pikir ke, kalau diorang menang dalam kes ni pun, dapat 14trillion dan duit tu diagih2 kan ke seluruh bangsa Hindraf tu, macam mana ngan bangsa lain? Takkan bangsa lain nak mendiamkan diri je?

Hoii macha..!! Jangan lupa..Bukan bangsa lu orang je ada..Bangsa Melayu ada, bangsa cina pun ada..Sini bukan India, sini MALAYSIA laa..!!!

“Assalammualaikum”

~ oleh Rizwan di Isnin, November 26, 2007.

11 Respons to “Hindraf..Yeennadeyyy..!!! Poodahh Chaiitt..!!”

  1. hmm..perhimpunan xde motif..menyusahkan je..org kata xblh jgn la wat..

  2. mmg menyusahkan sbb dah jam sayu KL… lagi satu apsal skunk baru nak kecoh.. org dah kasi dok sini dah cukup bagus.. fair treat aper… pastu nak mintak juta????

  3. hahaha..dieorang memang bodoh pun…dah tu mintak sejuta sorang lak..!!!

  4. merujuk kata2 boss lama aku:

    “kebebalan itu adalah satu dosa tak terampun yang ibumu lakukan dahulu”

    moral: bebal sungguh diorang ni semua buat perhimpunan cenggitu.

  5. i can’t stop myself from asking; “where have you been? long time not see you online?”

    “people,where’s Rizwan?did anybody know where he is rite now?”

  6. ixora ku…

    dia tengah work out satu blog baru katenyer..nanti dia online ler tuh…

  7. ala dia orang nie sajer nak tunjuk belang.memula kaum cina buat perhimpunan pasai khinzir…dapat publisiti, lepas tu bersih buat perhimpunan…majoriti melayu….dah tu….apa lagi hindraf nie pun ak dapat publisiti murah juga lah….buat tajuk yang tak masuk akal….sebenornya dia org nak jadi hero juga lah…..cittss..

  8. sedang mencari cari tentang hindraf.. dapat site ini…menarik… hemph…sama la pandangan saya tentang hindraf ini… ini hanya mencari publisiti dan ada agenda untuk mendapat sokongan sama ada dalam atau luar negara ..mungkin ada kepentingan lain…sponsership dan sebagainya khasnya duit…maklumlah nak dekat pilihan raya…

  9. mmg kurenggggg la macha2 hindraf tu sume…

  10. salam..em mmg bnd ni xptt pn..n suppose pm kte antar je sape2 yg wat kecoh ni,lau nk nyusahkn pndduk malaysia,antar diowg p india smule..pndi2 nk hidup..n leh plak dh tgkap 5peguam tu,nk lak dakwa k.polis n hakim kte..dasar keling putar alam tol..kalu la paklah dgr ckp diowg, paklah mmg _____n masalah lg 1 si anwar ni..xkesah la ko nk prjuangkn keadiln skalipn,tp xkn ko sgup nk korbankn bangsa ko sndri..yg ko leh stuju ngn hindraf yg tuntut hak n pertikai hak melayu,ko leh sokong???ko la makhluk perosak bangsa..

  11. Kikiki, kelako betul la hindraf tu… Cuba la study sikit Pelan Wawasan 2020. Kita kena majukan Pemilik Negara ni, Bumiputra.

    Yang dia datang negara ni buat la cara menumpang…kan?

    Aku dok Aussie pun tak le kepala hangin mcm deorang tu. Padahal sejarah aussie banyak je org melayu dibuang ke sana sebab melanun zaman british dulu.

    Chaittt!! Poodah!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: