Perhimpunan 100 ribu rakyat di Dataran Merdeka

Mak aihh…!!! Jalan jem gile..!! sana sini penuh dengan road block..Tak guna punya polis..!! Dah tau arini ramai orang nak turun KL masih nak buat road block..Bodoh ke ape..!!

Aku pulak kena kerja pagi tadi, kelam kabut keluar rumah sebab dah lambat, tapi jadi bertambah lambat sebab polis yang bodoh ni buat road block besar besaran..Tak tensen lagi..?

Maaf sangat2 laa kawan2..Aku tak dapat menghadiri perhimpunan aman tu..Aku kena kerja laa pulak..!! HUHUHUHU…

Bukan laa aku anti kerajaan or nak anti Khairy or anti sape2 pun laa..Aku cuma nak tengok gelagat rakyat malaysia kat situ..Tapi disebabkan jem yang teramat2 ditambah pulak ngan kerja aku yang berlambak2 ni buat aku terpaksa melupakan niat baik aku ni..

Dan dari apa yang aku dengar, pihak polis yang tolol tu menghalau peserta2 perhimpunan tu..Tapi peserta2 tu tak laa pulak balik rumah, tapi mereka berarak menuju ke Masjid Negara untuk berhimpun di situ..

Cayalah..!! Memang rakyat kita ni berani sebenarnya.. Bukan macam dulu “Baling batu sorok tangan” tapi lebih berani untuk bersuara terhadap sesuatu yang tak puas hati.. Aku respek..!!!

Aku berharap sangat kalau ada kawan2 kita yang snap gambar or rekod video untuk tontonan para2 bloggers yang tak dapat join macam aku ni..Nak sangat tengok..!!

Anyway, diharap takde laa pertumpahan darah yang berlaku.. Kalau ade pergaduhan pun, confirm POLIS YANG BODOH start dulu..!!

“Assalammualaikum”

~ oleh Rizwan di Sabtu, November 10, 2007.

3 Respons to “Perhimpunan 100 ribu rakyat di Dataran Merdeka”

  1. Eh,nnt kalau ada gmbr ke video ke jgn lupa pos dlm blog ni, k? Nk tgk gak..😀

  2. wow!!!! aku rase sukses la perhimpunan nih…ramai gile join…

    ape2 pun aku tak suke khairy tuh..da la sume taiko2 melayu dia pegang..ish!!!

    dah la gune nama pak lah tuk dapat2 ape2 pojek..dah la x bagus..

    hahahahaha…gile la aku kutuk2..kang tak pasal2 aku kena ISA karang..

    eh, kao tak gi ke perhimpunan kuning tuh??

  3. Aku tak g laa faerr..aku keja pulak aritu..😦

    Anyway, ko tengok kat blog si raedzall dia ader Al Jazeerah ckp pasal bersih ni..

    Anyway, congrats on Bersih..!!!

Tinggalkan Jawapan

 
