Aku dah jadi hitam

“Assalammualaikum”

Aku memang suka warna hitam..Mungkin sebab aku gemuk tu yang buat aku comfort dengan warna hitam.. Tapi sebenarnyer warna kesayangan aku (kira top list ku laa..) ialah COKLAT..!!

Dengan sebab ini laa aku ubah background aku dengan warna hitam.. Asek nampak terang jer..Buat aku terpikir..

“Ape kata kalau aku tukar pulak bagi gelap..”

So ini laa result dia..Tapi tak tau jugak berapa lama aku boleh tahan dengan blog yang gelap2 ni kan?

Bila cakap pasal “Hitam” ni buat aku teringat balik zaman aku sekolah dulu..

Kepada sesaper yang ‘Budak nerd’ kat sini, mungkin jarang korang dengar penggunaan ayat seperti “Mak kau hitam..!!”

Tapi itu laa ayat yang aku selalu dengar..Dan aku pun menggunakan ayat tu untuk melawakkan / mengutuk kawan2 aku..

Bile pikir balik, “Bodoh kan?”

Nama pun budak2..Apa laa yang aku pikir sangat masa tu.. Pegi sekolah, ponteng sekolah, ejek kawan2 “Mak kau hitam” dah jadi kebiasaan masa zaman aku sekolah dulu.. Sampai gaduh laa dengan kawan2..

Benda sensitif tapi aku buat lawak..Boleh tak??

Haduii..Kenapa laa aku jadi macam tu dulu..Kan bagus kalau aku belajar betul2, dapat kerja gaji 6 angka sebulan, senang laa sikit hidup aku betul tak?

Tapi macam mana pun, aku tetap bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang ni.. Tuhan bagi macam tu aku redha..Semua tu ketentuan Dia..

Sebelum aku melalut lagi teruk, point aku kat sini sebenarnya nak menceritakan pasal apa yang aku dah lalui dulu, kat America sana sekarang ni baru nak start tiru..

Contoh yang paling besar diorang ni meniru adalah, lagu baru dari Will.I.Am berjudul “I got it from my mama”..

Korang dengar la lirik dia tu..

“And if her mama real ugly,
I guarantee ya she gon’ be ugly like her mama.”

“And if her mama real ugly,
I guarantee ya she gon’ be ugly like her mama.”

Haa..Kan sama tu.. “Mak kau hitam” kat Malaysia, kat America pulak “Your mama is ugly”..

Peniru..!!!

~ oleh Rizwan di Ahad, Oktober 28, 2007.

3 Respons to “Aku dah jadi hitam”

  1. x penah lak pasan lirik lagu ‘I got it from my mama’ tu..
    eh,td mskkn la lagu meet uncle hussain tu.. go n check my page k.🙂

  2. tapi aku ejek org dengan cakap “mak kao itam2 kelr pelangi”

  3. faerrin,

    Bole laaa..itam kaler pelangi ker kalau oren ker..tapi ko memang melampau laa..7 kaler sekali ko ejek kawan2 ko..

    Janji masa zaman tu kita happy..!!!🙂

Tinggalkan Jawapan

 
