Akhirnya..!!! Masa yang ditunggu tunggu..

 “Assalammualaikum”

 Setelah berhempas pulas mencuri mencari komputer yang aku suka, akhirnya aku berjaya mendapatkan satu komputer hanya untuk aku dan tak payah nak share2 ngan sesaper..!!! hahahaha baru laa best aku bole surf sensorang…

Tapi, ape ape pun, aku nak kena cari internet provider baru laa aku bole surf kan? So aku dah target 3 internet provider yang bole aku match kan dengan komputer kesayangan aku ni..

1. Streamyx <– top list aku

2. Maxis Broadband

3. Celcom Broadband

Terus terang aku cakap, ramai kawan2 aku yang tak berpuas hati dengan internet service diorang ni..

contoh macam Streamyx, member aku ramai yang terkena..Kalau ader problem ngan modem or connection, nak tunggu staff TM net datang kadang2 seminggu pun tak nampak batang hidung..

Maxis pulak, sajikan janji2 manis konon2 bandwith terpantas laa..tapi bile dah connect, macam kura kura..

Pasal Celcom, no komen..kawan2 aku tak tau pasal Celcom pun ader..

Haduii…camna ni..?? mane satu aku nak pilih?? Dah laa Internet provider bukannyer banyak kat Malaysia ni..Pening aku..

Kalau korang ade idea atau petunjuk untuk aku yang dah tersesat ni, Tolong laa tunjukkan aku mana satu internet provider yang ok boleh tak?

Thank u so much guys..!!

~ oleh Rizwan di Khamis, Oktober 25, 2007.

3 Respons to “Akhirnya..!!! Masa yang ditunggu tunggu..”

  1. hmm.. aku kat rumah pakai streamyx, rumah sewa pakai maxis broadband.. tapi oleh kerana aku pakai maxis yang 384kbps je, dah tentulah aku lebih suka streamyx.

    bagi aku, kalau dah ada line telefon, baik pakai streamyx je.. tapi kalau sanggup keluar duit lebih sikit, maxis baru sediakan broadband 3.6 MB, aku dengar RM130 sebulan. Macam sangat berbaloi je..

    celcom aku tak tahu. heh.🙂
    salam.

  2. Azrul,

    Thanks for the comment.. Aku pun dah rasa nak amek maxis..1 sebab aku taknak pakai streamyx..

    Registration fees mahal sangat..!!! Sampai RM 400..!!! pening kepala aku..

    Maxis plak buat promotion registration waived..
    Ok gak kan??

    Thanks azrul for your suggestion..

  3. […] Kalau korang ader terbaca pasal previous post aku […]

Tinggalkan Jawapan

 
