Amalkan Meminum Air Panas..Tips Untuk Korang

Aku nak bagitau ni..Amalan meminum air panas selepas makan bukan sajer elok untuk badan, tetapi berhubung SERANGAN SAKIT JANTUNG!!!!.Secara logik… mungkin ada kebenarannya..

Orang-orang China dan Jepun mengamalkan minum teh panas sewaktu makan… dan air berAIS.Mungkin sudah tiba masanya kita meniru amalan minum air panas sewaktu menikmati hidangan!!!!Kita tidak akan kehilangan apa-apa… malah akan mendapat hikmah dari amalan ini.Kepada sesiapa yang suka minum AIS, post ini sesuai untuk korang baca.

Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan.Ia akan memperlahankan penghadaman kita.Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan  menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju  ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Jalan terbaik…adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!

Korang patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula      terasa pada tangan sebelah kiri.Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama  serangan jantung.Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa.  Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.

Marilah kita berwaspada dan berhati-hati.Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup…

Korang tolong laa sampaikan kat kawan2 or orang yang tersayang.. Atleast, bole laa korang tolong selamatkan nyawa korang and kawan2 korang…

“Assalammualaikum”

~ oleh Rizwan di Ahad, Oktober 7, 2007.

5 Respons to “Amalkan Meminum Air Panas..Tips Untuk Korang”

  1. hmm,padan la tak gemuk2.. sbb minum air panas rasa2nya.. alahai..

  2. Hahahaha..ixora ko patut rasa ‘best’ sebab kurus..aku ni gemok ntah bile nak kurus2 pun tak tau..Huhuhuhuhu..

  3. hehe.. bunyi mcm gemuk sgt je..? gemuk xpe.. janji sihat. kang kurus nnt, org asyik tnye “bile ko nk gemok?” tensen tue..

    selamat hari raya ye..🙂

  4. Hahahaha..betul gak tu…tapi org asek tanya “Bile ko nak kurus?” wakakakaka..sama gak laa..

    Thanks..Selamat Hari Raya gak..🙂

  5. aku dr dulu sekeping je……huhuhu..bf pn carik lain..makan skit pny byk tp mcm ni gak

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: